پرس سینه دستگاه

اگر شما ورزشکاری هستید که به دنبال یک تمرین جامع بالاتنه برای گنجاندن در برنامه تمرینات قدرتی خود هستید، پرس نیمکت دمبل را امتحان کنید. دمبل ها یکی دیگر از گزینه های محبوب برای تمرینات پرس هستند و در ست ها در هنگام پرس روی نیمکت، معمولاً با وزن مساوی در هر طرف استفاده می شوند.

پرس نیمکت دمبل که با نام  پرس سینه دمبل نیز شناخته می شود، تمرینی است که در قسمت بالایی بدن انجام می شود که عضلات بازو، شانه و سینه شما را فعال می کند. تمرین پرس نیمکت دمبل را با دراز کشیدن به پشت روی یک نیمکت انجام دهید.

پرس نیمکت دمبل یکی از پایه های اصلی علاقه مندان به ورزش در سراسر جهان است. این یک حرکت کلاسیک برای ساختن یک سینه بزرگتر و قوی تر است. به این ترتیب، اغلب در تمرینات انبوه سازی قفسه سینه در درجه اول قرار می گیرد.

 

فواید

سینه های بزرگتر می سازد

همچنین عضلات سه سر و دلتوئید، به ویژه سرهای جلویی را نیز کار می کند

یک طرف نمی تواند طرف دیگر را جبران کند، مانند پرس نیمکت هالتر

 

نحوه انجام

  • روی یک نیمکت صاف دراز بکشید و در هر دست یک دمبل روی ران‌هایتان قرار دهید. کف دستان شما رو به روی هم خواهند بود.
  • سپس با استفاده از ران‌های خود برای بالا بردن دمبل‌ها، دمبل‌ها را یکی یکی بلند کنید تا بتوانید آن‌ها را جلوی خود در عرض شانه بگیرید.

هنگامی که به عرض شانه رسیدید، مچ دست خود را به سمت جلو بچرخانید به طوری که کف دستان شما رو به سمت شما باشد. دمبل ها باید فقط در دو طرف قفسه سینه قرار گیرند و بازو و ساعد شما زاویه 90 درجه ایجاد کنند.

  • سپس، در حالی که نفس خود را بیرون می دهید، دمبل ها را به سمت بالا ببرید و زمانی که به آرنج و بازوها صاف شدن پس از 1 یا 2 ثانیه همزمان با عمل دم به آرامی دمبل ها را پایین بیاورید.
  • حرکت را برای مقدار تکراری برنامه تمرینی خود تکرار کنید.
نام حرکتپرس سینه دمبلنوع حرکتقدرتی
نام های دیگر مکانیزم حرکتچند مفصلی
نام انگلیسیDumbbell Bench Pressنوع نیروفشاری
عضله هدفسینهسطح حرکتمبتدی
عضلات کمکیسرشانه – پشت بازوتجهیزات لازمدمبل