بالا سینه هالتر

پرس نیمکت شیبدار نوعی پرس نیمکت است و تمرینی است که برای ساختن عضلات قفسه سینه استفاده می شود. شانه ها و عضلات سه سر نیز به طور غیر مستقیم درگیر خواهند شد.

استفاده از شیب به شما این امکان را می دهد که قسمت بالایی قفسه سینه را بهتر هدف قرار دهید و عضلات سه سر و شانه های شما را تمرین می دهد، اما چیزی که آن را از سایر تمرینات متمایز می کند، توانایی آن در تمرین دادن سر ترقوه ای است که به آن “بالای سینه” نیز می گویند.

در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد پرس نیمکتی شیب دار بدانید را برای کمک به شما در ساختن بالاتنه قوی‌تر و بزرگ‌تر پوشش می‌دهیم.

برای انجام پرس سیلندر شیب دار، به نوعی از نیمکت شیب دار نیاز دارید. در اینجا سه گزینه شما وجود دارد:

بسیاری از سالن های بدنسازی دارای یک نیمکت شیب دار هستند که برای ورزش طراحی شده است. این بهترین گزینه شماست اما اگر در دسترس نیست، باید یک نیمکت قابل تنظیم پیدا کنید، آن را تا زاویه 45 درجه بالا ببرید و آن را در یک قفسه پاور/اسکوات قرار دهید.

در نهایت، می توانید حداقل چهار صفحه را روی زمین قرار دهید و یک نیمکت صاف را روی آن قرار دهید تا کمی شیب داشته باشید.

برای دو گزینه دوم، مطمئن شوید که تنظیمات خود را قبل از اضافه کردن وزن با یک هالتر خالی آزمایش کرده اید تا مطمئن شوید که نیمکت، ارتفاع میله در موقعیت مناسب قرار دارند.

نحوه انجام حرکت

ابتدا روی میز شیب دار دراز بکشید سپس پاهای خود را روی زمین گذاشته و میله هالتر را در حالی که دست های خود را به عرض شانه باز کرده اید، در دست بگیرید

هالتر را برداشته و همزمان که عمل بازدم را انجام می دهید به ارامی به سمت پایین بیاورید.

دقت داشته باشید هالتر به آرامی با سینه تماس پیدا کند و از ضربه خوردن به سینه خودداری شود.

سپس با کمک گرفتن از پشت خود و آرنجها میله هالتر را به سمت بالا ببرید

اطمینان داشته باشید میله هالتر را در یک خط راست بالا و پایین می برید.

مزایای پرس نیمکت شیب دار

پرس سیلندر شیب دار یک تمرین ترکیبی بالاتنه است، به این معنی که مفاصل و ماهیچه های متعدد به حرکت کمک می کنند. به‌عنوان گونه‌ای از پرس نیمکت تخت سنتی، یکی از بهترین تمرین‌ها برای ساختن بالاتنه قوی‌تر و بزرگ‌تر در نظر گرفته می‌شود.

این تمرین را می توان با وزنه سنگین برای ایجاد حداکثر قدرت یا با وزن سبک برای افزایش قدرت یا اندازه بسته به هدف شما انجام داد.

 

 

نام حرکتپرس بالا سینه هالترنوع حرکتقدرتی
نام های دیگر مکانیزم حرکتچند مفصلی
نام انگلیسیIncline Bench Pressنوع نیروفشاری
عضله هدفسینهسطح حرکتمبتدی
عضلات کمکیشانه – پشت بازوتجهیزات لازمهالتر