قفل هوشمند باشگاه چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

در باشگاه ورزشی یا مجموعه ورزشی، قبل از تجهیزات مدرن، بهداشت و زیبایی مجموعه، مهم‌ترین پارامتر برای ورزشکاران امنیت وسایل شخصی آنهاست که در زمان ورزش، درون لاکر قرار می‌گیرند. تفاوتی ندارد باشگاه بدنسازی، استخر یا یک مجموعه ورزشی بزرگ را مدیریت می‌کنید. اگر شما به‌عنوان مدیر یک باشگاه معتبر، فارغ از وسعت آن، به حفظ ایمنی و جلب رضایت مشتریان خود اهمیت می‌دهید، بهتر است با به‌کارگیری قفل هوشمند باشگاه مانند قفل آنلاین و قفل آفلاین به افزایش اعتبار و محبوبیت مجموعه ورزشی خود کمک کنید. در ادامه به بررسی انواع قفل، مزایا و امکانات و همچنین قیمت و نحوه خرید قفل هوشمند باشگاه ورزشی می پردازیم.

برای آشنایی بیشتر با قفل هوشمند باشگاه ورزشی و علت استفاده از آن، ابتدا به بررسی انواع قفل می‌پردازیم. بعد از سال‌ها تجربه نه‌چندان جالب استفاده از قفل‌های مکانیکی کمدها یا همان قفل‌های معمولی که با کلید باز و بسته می‌شدند، تکنولوژی به کمک ما آمده تا نواقص قفل‌های معمولی را برطرف کند. قفل آفلاین و قفل های آنلاین باشگاهی یکی از جایگزین‌های موجود است.

قفل هوشمند باشگاه - قفل آنلاین

قفل آفلاین کمد باشگاه

قفل آفلاین کمد باشگاه مشکلات قفل‌های سنتی را ندارد. قفل آفلاین بدون استفاده از نرم افزار و به‌‌صورت مستقل عمل می‌کند. سیستم قفل آفلاین سخت‌‌افزاری است. در واقع سیستم قفل کمد الکترونیکی است و با استفاده از کارت RFID و یا مچ‌بند هوشمند باز می‎شود. این قفل به دلیل استفاده کردن از باتری در ردیف قفل‌های الکترونیکی قرار می‌گیرد.

نحوه کارکرد قفل آفلاین به این صورت است که یک قفل کوچک با طراحی زیبا بر روی درب کمد باشگاه نصب می‌شود. هر ورزشکار بعد از ورود به باشگاه ورزشی از مسئول پذیرش یک کارت RFID و یا مچ‌بند تحویل می‌گیرد. هر مچ‌بند برای باز کردن یکی از کمدها اختصاص دارد. ورزشکاران بعد از قرار دادن مچ‌بند یا کارت بر روی قفل، به‌راحتی می‌توانند درب کمد را باز کنند.

مزایای قفل آفلاین

  • از مزایای استفاده از قفل آفلاین می‌توان به عدم استفاده از برق اشاره کرد. بنابراین در صورت قطع شدن برق باشگاه، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید و برای باز کردن درب کمد ورزشکاران جای هیچ نگرانی نیست.
  • امکان تعریف چند مچ‌بند یا لاکر
  • امنیت بالاتر نسبت به قفل‌های سنتی

معایب قفل آفلاین

  • یکی از بزرگ‌ترین معایب قفل آفلاین، پیروی نکردن از سیستم نرم‌افزاری است. پس برای رزرو یک کمد نیاز به حضور فیزیکی در باشگاه است. به این ترتیب ورزشکاران نمی‌توانند از قبل برای یک ساعت مشخص یک کمد را برای خود رزرو کنند.
  • یکی دیگر از معایب قفل آفلاین، گم شدن کارت یا مچ‌بند توسط ورزشکاران است.
  • از دیگر معایب این قفل می‌توان به مصرف باتری قفل آفلاین کمد باشگاه اشاره کرد.

قفل آنلاین

بعد از قفل سنتی و قفل آفلاین، تکنولوژی برتر و نوین قفل آنلاین برای کمک به ایمنی بیشتر و جلب رضایت مشتریان به بازار عرضه شد. یک باشگاه با تمام امکانات منحصربه‌فرد خود در صورتی می‌تواند اعتبار خود را به‌طور چشمگیری نزد مشتریان خود افزایش دهد که از تکنولوژی قفل هوشمند باشگاه ورزش سافت استفاده کند. قفل آنلاین یا قفل هوشمند کمد باشگاهی، در حقیقت قفلی است که به‌طور کاملا هوشمند به اتوماسیون مجموعه ورزشی و نرم‌افزار ورزشی متصل می‌شود و باز و بسته شدن درب کمد بدون هیچ محدودیتی از طریق نرم‌افزار صورت می‌گیرد.

قفل هوشمند باشگاه دارای دو قسمت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است. بخش نرم‌افزاری بر روی نرم‌افزار اتوماسیون ورزش سافت قرار دارد و بخش سخت‌افزار آن به‌صورت یک قفل با طراحی زیبا بر روی درب کمد قرار می‌گیرد. استفاده از قفل آنلاین بسیار راحت است و از طریق اثر انگشت یا چهره انجام می‌شود، البته علاوه بر این موارد، می‌توان مانند قفل‌های آفلاین از مچ‌بند و کارت‌های RFID هم استفاده کرد.

قفل هوشمند متصل به نرم افزار ‌تحت وب ورزش سافت به ورزشکاران امکان دسترسی و استفاده از بخش‌های حسابداری، گیت‌های کنترل تردد، بوفه، قسمت‌های داخلی همچون ماساژ، سرسره‌های تفریحی، یوگا و… را می‌دهد. همچنین مدیریت به‌سادگی این امکان را دارد که نحوه‌ی دسترسی افراد مختلف باشگاه مانند: ورزشکاران، مربیان، مسئول پذیرش، حسابداری و… را مشخص کند.

انواع مچ‌بند قفل آنلاین

سیلیکونی: مچ‌بندهای سیلیکونی از جنسی بسیار نرم برخوردار هستند که بدون هیچ مزاحمتی بر روی مچ قرار می‌گیرند.

فنری: مچ‌بندهای فنری علاوه بر نرمی دارای حالت ارتجاعی هستند.

ساعتی: از آنجایی که نحوه بستن این مچ‌بندها بر روی دست حالتی شبیه به بستن ساعت دارد، به مدل ساعتی معروف هستند.

 

قفل هوشمند باشگاه - قفل آفلاین

قفل هوشمند باشگاه مناسب چه مکان‌هایی است؟

  • تمامی باشگاه‌های ورزشی می‌توانند از سیستم تحت وب قفل آنلاین کمد باشگاهی برای افزایش امنیت و اعتبار باشگاه خود استفاده کنند.
  • تمامی مجموعه‌های آبی مانند: استخرها، سوناها و حمام‌ها با توجه به مقاومتی که قفل آنلاین نسبت به رطوبت دارد، می‌توانند در محیط مرطوب مجموعه آبی از آن استفاده کنند. همچنین قفل آنلاین در برابر بخارات ناشی از گازهای کلر، گوگرد و… نیز مقاوم است.
  • هر باشگاه‌ بدنسازی مدرنِ بزرگ یا کوچک برای افزایش امنیت و راحتی اعضا و مشتریان خود استفاده از قفل هوشمند باشگاه مدرن را در اولویت خود قرار می‌دهد.

مزایای قفل آنلاین

  • یکی از مزایای قفل کمد باشگاهی آنلاین، اتصال به نرم‌افزار یا همان اتوماسیون تحت وب ورزش سافت است که منجر به مانیتورینگ تمامی کمدها از جمله پر یا خالی بودن آنها برای شما با جزئیات قابل نمایش است.
  • طول عمر بالای قفل هوشمند باشگاه
  • امکان گزارش‌گیری دقیق روز و ساعت رزرو و یا استفاده کمد با نام ورزشکار توسط مدیر باشگاه
  • بدون نیاز به تماس مستقیم برای باز یا بسته شدن درب کمد (رعایت کامل پروتکل‌های کرونا)
  • افزایش امنیت و جلوگیری از دزدیده‌شدن وسایل ورزشکاران
  • آسودگی خیال ورزشکاران هنگام حضور در باشگاه و تمرکز کامل بر فعالیت‌های ورزشی
  • ظاهر شیک و مدرن کمدهای باشگاه ورزشی
  • اتصال به نرم‌افزار و عدم توانایی استفاده از کمد باشگاه در صورت نداشتن اعتبار. این قابلیت در دریافت به‌موقع شهریه اعضا توسط مدیریت بسیار تاثیرگذار است.
  • قفل آنلاین در برابر رطوبت مقاوم است و فرسوده نمی‌شود. بنابراین گزینه‌ای بسیار عالی برای مجموعه‌های ورزشی آبی، استخر و سونا است تا ورزشکاران بدون دغدغه‌ی امنیت برای وسایل گران‌بهای خود به تفریح یا ورزش بپردازند.
  • قیمت مناسب قفل آنلاین
  • مقاومت بالای قفل هوشمند باشگاه ورزشی در برابر هرگونه ضربه و حرارت
  • در صورت بسته‌شدن درب کمد باشگاه، درب به‌صورت اتوماتیک قفل می‌شود و نیاز به انجام هیچ کاری نیست.
  • امکان کنترل قفل کمدها از طریق نرم‌افزار قفل هوشمند باشگاه
  • عدم مشکل گم شدن کلید برخلاف قفل‌های سنتی
  • قابلیت نصب آسان بر روی تمامی کمدهای فلزی، چوبی و آهنی
  • امکان تعریف کلید مادر برای مدیریت باشگاه
  • پایین بودن هزینه استهلاک قفل آنلاین
  • عدم استفاده از باتری و در نتیجه کاهش هزینه باتری

معایب قفل آنلاین

تنها موردی که می‌توان به‌ آن اشاره کرد، قطع شدن برق باشگاه یا مجموعه ورزشی است که با استفاده از دستگاه UPS این مشکل احتمالی به‌راحتی حل می‌شود.

خرید قفل هوشمند باشگاهی

شما هر نوع مجموعه ورزشی برای رشته های مختلف داشته باشید که دارای کمد برای ورزشکاران یا مشتریان باشد برای افزایش امنیت و رضایتمندی نیازمند خرید قفل هوشمند باشگاه ورزشی هستید.

قیمت قفل هوشمند باشگاهی

برای دریافت قیمت قفل هوشمند باشگاه ورزشی و خرید قفل هوشمند باشگاه می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا علاوه بر مشاوره متناسب با مجموعه تان، شما را از قیمت مطلع سازند.

کلام آخر

از گذشته تا امروز همیشه علاوه ‌بر تجهیزات مدرن، امنیت باشگاه و قدرت مدیریتی مدیر باشگاه حائز اهمیت بوده است. اگر شما هم برای افزایش اعتبار باشگاه خود تلاش می‌کنید، استفاده از قفل هوشمند باشگاه ورزش سافت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ارسال تیکت پشتیبانی به تمام سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

قفل هوشمند باشگاه قیمت

نمونه ای از نصب و تجهیز نرم افزاری و سخت افزاری قفل های هوشمند در لاکر روم مجموعه های ورزشی توسط ورزش سافت